Mogelijk gemaakt door:

Tijdsplanning

Groep 1:  Groep 2: Groep 3: Groep 4:

Tijdsplanning, voor groep 1 en groep 2

0:00 uur tot 0:15 - Groep 1 K&M. Groep 2 DKD-spel
0:15 uur tot 0:30 - Groep 2 K&M Groep 1 DKP-spel

0:30 uur tot 0:45 - Groep 1 1 vs 1 KPD Groep 2 PS mijnenveld
0:15 uur tot 1:00 - Groep 2 1 vs 1 KPD Groep 1 PS mijnenveld

Tijdsplanning, voor groep 3 en groep 4

0:00 uur tot 0:15 - Groep 3 BWB Groep 4 ZZ

0:15 uur tot 0:30 - Groep 4 BWB Groep 3 ZZ

0:30 uur tot 0:45 - Groep 3 1 vs 1 SPR Groep 4 PS

0:45 uur tot 1:00 - Groep 4 1 vs 1 SPR Groep 3 PS

De spelers doen oefeningen en leggen zigzaggend het parcours af. De volgende mag vertrekken als degene voor je bij het blauw e dopje is.
Oefeningen: Kijk als trainer w elke oefeningen geschikt zijn voor jouw trainingsgroep. De juiste oefeningen die passend zijn bij het niveau van de kinderen zijn bepalende factoren om de oefenvorm te doen slagen. Het zal voornamelijk de basisoefeningen zijn die jullie uitvoeren met de groepen.

Basis - dribbelen met rechts- dribbelen met links- dribbelen kappen bij de dopjes met binnenkant en buitenkant voet. - dribbelen met links overnemen met rechts

Gevorderd - tippen in beweging - tussen tikjes in beweging - tussen tikjes en achter je standbeen wegspelen.
Specialist- Schaartjes - stap over

De spelers starten op teken van de trainer en doen de oefening bij hun eigen hekje, Vervolgens rennen ze om het doel. Wie als eerste het veld in komt krijgt de bal toegespeeld van de trainer.De oefeningen w aar je uit kan kiezen. - één voetje voorwaarts- twee voetje voorwaarts- twee voetjes zijwaarts- springen met twee benen over de hekjes.

Tikkertje of kat en muis. 1 tikker of 2 afhankelijk van het niveau proberen de lopers te tikken. Ben je getikt ga je uit het veld en ga je 10 x tippen voor dat je w eer terug mag.

1 vs 1 Kap en draaien (KPD)

Inhoud: Verdediger rolt de bal schuin naar voren, vervolgens kruist de aanvaller voorlangs en dribbelt met de bal richting het kap en draai vak. Zodra dit is gebeurd is er recht van aanval gehaald en mag hij scoren op één van de twee doeltjes.
Een belangrijke regel. Zodra hij in één van de
twee scoringsvakken is moet hij een doelpoging wagen. Hij mag dus niet meer na het kap en draai vak.

1 vs 1 SPR - één tegen één sprintvorm

De spelers starten op teken van de trainer en doen de oefening bij hun eigen hekje, Vervolgens rennen ze om het doel. Wie als eerste het veld in komt krijgt de bal toegespeeld van de trainer.De oefeningen w aar je uit kan kiezen. - één voetje voorwaarts- twee voetje voorwaarts- twee voetjes zijwaarts- springen met twee benen over de hekjes.

Mijnenveld

Inhoud: Er wordt een partijtje gespeeld. In het veld staan allemaal pionnen. Dat zijn landmijnen, als je de bal de mijnen raakt gaat de bal naar de tegenstander. De pion moet recht opgezet
worden door degene die heb heeft geraakt met de bal.

Twee spelers starten op teken van de
trainer,

  1. eerste dribbelen naar blauwe hoedjes, daar kappen
  2. vervolgens dribbelen bij gele hoedjes een kap beweging.
  3. en als laatste dribbelen drijven over de rooie denkbeeldige lijn.

Als dit goed is geoefend en de spelers beheersen de kapbewegingen, kan je een
wedstrijd doen.
De kapbewegingen w aar je uit kan kiezen. - basis kap binnenkant voet- basis kap buitenkant voet. Cruijff kap- overstap kap,- schaarkap